Potrivit DRDP Craiova, pe sectorul vestic al centurii, antreprenorul a început efectuarea testelor obligatorii înainte de deschiderea circulației rutiere pe podurile nou construite. Aceste încercări se execută cu convoaie de autocamioane de tip Trakker, dispuse în diverse scheme de încercare precizate în planșe.
Conform DRDP, scopul principal al încercărilor este obținerea de informații asupra comportării reale a suprastructurii podului, la încercarea podului înainte de darea în exploatare, pentru aprecierea stării de viabilitate din urmatoarele puncte de vedere:
starea de deformații și deplasările unor puncte sau a unor secțiuni caracteristice;
rezistența și stabilitatea structurii;
comportarea elastică;
concordanța cu prevederile de calcul prin compararea săgeților admisibile cu cele măsurate;
posibilitatea urmăririi comportării în timp pe durata de serviciu.
De asemenea, datele obținute în aceste faze vor permite o comparație între modul admisibil și comportarea reală a acestui tip de suprastructură. „Încercările se recomandă în cazul podurilor noi, cu deschiderea mai mare de 33 m. Darea în exploatare a podurilor noi prevazute a fi încercate este permisă numai după efectuarea încercării si obținerea avizului comisiei de recepție“, este explicația DRDP Craiova.
Primele teste s-au realizat la podul peste râul Jiu din zona de sud a municipiului Târgu Jiu și vor continua în zilele următoare la toate podurile și pasajele unde există obligativitatea efectuării acestor teste. Lucrările la varianta ocolitoare au demarat în februarie 2021 și ar trebui să fie gata la data de 25 iunie 2024. Contractul având ca obiect „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări“ a avut o valoare de 207 milioane lei fără TVA (fonduri europene), pentru un drum de 20 de kilometri. Durata contractului este de 18 luni – perioada de execuție a lucrărilor, și 60 de luni – perioada de garanție. Lucrările sunt executate de Asocierea Societa Edile Costruzioni E Lavori SA – Secol Romania SRL.