Între Craiova și Filiași se va circula pe autostrada, cu 130 km/h, conform Acordului de Mediu semnat, azi, de Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Laurențiu Alexandru Păștinaru, la Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, în prezența Ministrului Mircea Fechet.
Proiectul „Autostrada Craiova-filiași și drum expres Filiași-Târgu Jiu”, care va fi construit în județele Dolj și Gorj, cu o lungime de 110,1 km, va îmbunătăți eficiența tehnico-economică a rețelei de transport din România și va aduce îmbunătățiri importante în privința vitezei de călătorie între Craiova și Târgu Jiu.
Traseul va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj, pe o lungime de 62,7 km. Mai mult decât atât, autostrada Craiova–Filiași și drumul expres Filiași –Târgu Jiu va traversa teritoriile a 19 unități administrativ-teritoriale din cele două județe, respectiv: Municipiul Craiova, Ghercești, Șimnicu de Sus, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași, din Dolj, precum și Țânțăreni, Turburea, Aninoasa, Săulești, Vladimir, Bărbătești, Jupânești, Târgu Cărbunești, Scoarța, Dănești și Târgu Jiu, din Gorj.
“Este una dintre cele mai bune vești, pe care o primim în acest sfârșit de an și, totodată, începem anul 2024 în forță, cu proiecte extrem de importante pentru gorjeni. Drumul Expres Craiova -Târgu-Jiu este una dintre cele mai ample lucrări, care va demara odată ce acordul de mediu a fost obținut, pentru care m-am implicat intens și am urmărit fiecare etapă care s-a parcurs pentru a se ajunge la un pas de excuția propriu-zisă. Practic, nu mai există nicio barieră care să întârzie realizarea acestui tronson, care, în mod cert, va contribui la dezvoltarea județului Gorj, din toate punctele de vedere”, a declarat Mihai Weber, președintele PSD Gorj.
„Am avut permanent susținerea autorităților, pe tot parcursul procedurilor, iar în județul Gorj am mai avut în plus și tot suportul Deputatului Mihai Weber, care s-a interesat permanent de stadiul etapelor de autorizare și s-a oferit să ne ajute cu orice a fost nevoie pe plan local, știind că este vorba despre o lucrare foarte complexă. Având în vedere faptul că terenurile care vor fi traversate de noul proiect al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. fac parte din categoriile teren agricol, canale, pășune, fond forestier, ape, drumuri și căi ferate, precum și din zone de protecție a unor situri arhologice ori arii naturale de interes comunitar, cum este în zona Coridorul Jiului, a fost necesar să ne asigurăm că lucrarea nu va avea un impact negativ asupra mediului, iar pentru aceasta au fost prevăzute, în acordul care a fost semnat azi, numeroase lucrări pentru protecția mediului. Pe lângă acestea, proiectul presupune realizarea terasamentului rutier, structurii rutiere, unor noduri rutiere, lucrări de artă precum poduri, viaducte și pasaje, realizarea de podețe, parcări, lucrări hidrotehnice și de preluare și evacuare a apelor pluviale, relocări de căi de transport și lucrări pentru siguranța circulației, pe o suprafață totală estimată la 1.316 hectare”, a declarat Președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru.